O marketingu internetowym słyszał chyba każdy, jednak tylko niewielka część osób wie, jak powinien on wyglądać. Są to wszelkie działania, które mają na celu poprawę widoczności naszej działalności w sieci. Co to oznacza? Potencjalni odbiorcy powinni bez przeszkód trafić na naszą stronę internetową. Chodzi o to, aby zagwarantować nie tylko interesujące treści, ale również nakłonić internautów, aby sprawdzili akurat naszą stronę internetową. Na e-marketing składa się wiele różnych czynników. Istotnym jest to, aby nie podejmować się przypadkowych działań, gdyż najprawdopodobniej nie przyniosą one oczekiwanych efektów. Pierwszym krokiem jest to, aby opracować długoterminową strategię.
Table of Contents
Główne cele
Marketing internetowy wymaga od nas opracowania listy głównych celów. Optymalizacja powinna rozpocząć się dopiero w momencie, gdy będziemy mieć pewność, co chcemy osiągnąć. Każde przedsiębiorstwo ma inne potrzeby – zwiększenie sprzedaży, zwiększenie ruchu na stronie, wzrost udostępnień strony, zwiększenie ilości wystawianych komentarzy itd. To od tego uzależnione są działania promujące naszą firmę w sieci.
Jeśli nie zdefiniujemy priorytetów, to nasza kampania promocyjna będzie bezskuteczna. W jaki sposób mierzyć rezultaty, jeśli sami nie wiemy, co chcemy osiągnąć? To zupełna strata czasu i pieniędzy.
Jak promować się w sieci?
W skład e-marketingu wchodzi wiele rozmaitych narzędzi, które mają na celu wzrost zainteresowania naszą działalnością. Istotnym jest to, aby połączyć ze sobą kilka z nich, tak aby promocja firmy miała charakter spójny. Należy pamiętać, że każda aktywność wpływa na nasz wizerunek. Powinniśmy być widoczny, ale nie nachalni. Jeśli będziemy spamować naszych potencjalnych odbiorców, to nic tym nie osiągniemy.
W skład marketingu internetowego wchodzi m.in.
- pozycjonowanie,
- reklamy Google AdWords,
- marketing wirusowy,
- video marketing,
- e-mail marketing.
Wyżej wymieniono wyłącznie najpopularniejsze składowe e-marketingu. Wszystkim narzędzi reklamowych jest na tyle dużo, że każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie.
Czy pozycjonowanie ma sens?
Zdecydowana większość przedsiębiorstw rozpoczyna swoje działania e-marketingowe od pozycjonowania stron www. Jest to zajęcie dość czasochłonne oraz wymagające. Zwykle musimy poświęcić na to minimum kilka miesięcy. Oczywiście nie możemy osiąść na laurach. Cały czas powinniśmy pozycjonować naszą witrynę, ponieważ konkurencja nie śpi.
Pozycjonowanie ma sens, jeśli zostanie ono przeprowadzono w sposób fachowy. Braną e-marketingu cały czas się rozwija. To, co było skuteczne jeszcze kilka lat temu, dziś jest niemal w ogóle nieopłacalne. Jeśli powierzymy pozycjonowanie w ręce specjalisty, to istnieje większa szansa na to, że osiągniemy zamierzone cele. Tutaj liczy się nie tylko aktualna wiedza, ale również doświadczenie.
Każde narzędzie e-marketingu powinno być dopasowane do naszej działalności. Musimy stale kontrolować skuteczność podjętych działań. Tylko wtedy wyeliminujemy błędy, które generują wyłącznie straty.
Autor: Autorem artykułu jest Agencja Interaktywna www.GreenWeb.pl – specjalizująca się w szeroko pojętym marketingu internetowym. |